ebbe Sweden
År 2011 föddes drömmen om att skapa ett svenskt varumärke med inspiration från västkustens vindar och salta hav, där en helt ekologisk profil var i fokus. Mikael Thor, med lång erfarenhet inom barnklädesmarknaden, grundade varumärket ebbe som snabbt blev känt som ebbe kids. Redan tidigt i starten så hittade varumärket många konsumenter och återförsäljare och 2014 utsågs ebbe till Årets barnklädesmärke på Habit Fashion Award. Något som alla inblandade var stolta över såklart. Resan gick vidare och ebbe gjorde en internationell lansering som mottogs väl i flera länder, t ex Tyskland, Norge och Japan.
Nu är det 2024 och ebbe har blivit tonåring. Växt ur sin kostym skulle vi kunna säga. Varumärket har upplevt både pandemi och lågkonjunktur, men hela tiden så har det funnits hejarop och önskningar från både konsumenter och återförsäljare att vilja ha fler produkter lanserade. Det är vi glada för, det har blivit bränslet för att fortsätta skriva sagan och förbereda för den uppdaterade och nya resan som varumärket står inför.
Under alla år så har det funnits en vilja från både grundare, konsumenter och återförsäljare att utöka sortimentet med mer än barnkläder. Många kunder har önskat att få de fina barnkläderna även som vuxenmodeller. Och såklart har vi lyssnat! De första stegen togs 2020 då ebbe skapade konceptet Casual Companions, som är den del av kollektionen där både barn och föräldrar, eller far/morföräldrar kan matcha varandra i samma fina kvaliteter.
Nu har nästa steg tagits. ebbe fokuserar nu på att skapa ett ekologiskt hållbart koncept för hela familjen under namnet ebbe Sweden. Samma doft av saltstänkta klippor, men med ett utökat fokus på att göra design för både barn och vuxna. Ekologiskt hållbart såklart och med en transparens kring produkterna så att du som kund alltid kan lita på att vi designar våra produkter med så stor hänsyn till både miljö och sociala värden som vi kan.
För att förtydliga. ebbe är alltid ebbe som varumärke. Men profilen ändras från ebbe kids till ebbe Sweden.
Det kanske inte låter så stort, men för oss är det ett viktigt sätt att berätta för hela världen att vi finns här för hela familjen, hela året runt, med produkter som vi vill att våra kunder ska kunna bära, älska och ärva i en cirkulär affärsmodell.
Varmt välkommen till ebbe = ebbe Sweden
Mikael och team ebbe
Nu är det 2024 och ebbe har blivit tonåring. Växt ur sin kostym skulle vi kunna säga. Varumärket har upplevt både pandemi och lågkonjunktur, men hela tiden så har det funnits hejarop och önskningar från både konsumenter och återförsäljare att vilja ha fler produkter lanserade. Det är vi glada för, det har blivit bränslet för att fortsätta skriva sagan och förbereda för den uppdaterade och nya resan som varumärket står inför.
Under alla år så har det funnits en vilja från både grundare, konsumenter och återförsäljare att utöka sortimentet med mer än barnkläder. Många kunder har önskat att få de fina barnkläderna även som vuxenmodeller. Och såklart har vi lyssnat! De första stegen togs 2020 då ebbe skapade konceptet Casual Companions, som är den del av kollektionen där både barn och föräldrar, eller far/morföräldrar kan matcha varandra i samma fina kvaliteter.
Nu har nästa steg tagits. ebbe fokuserar nu på att skapa ett ekologiskt hållbart koncept för hela familjen under namnet ebbe Sweden. Samma doft av saltstänkta klippor, men med ett utökat fokus på att göra design för både barn och vuxna. Ekologiskt hållbart såklart och med en transparens kring produkterna så att du som kund alltid kan lita på att vi designar våra produkter med så stor hänsyn till både miljö och sociala värden som vi kan.
För att förtydliga. ebbe är alltid ebbe som varumärke. Men profilen ändras från ebbe kids till ebbe Sweden.
Det kanske inte låter så stort, men för oss är det ett viktigt sätt att berätta för hela världen att vi finns här för hela familjen, hela året runt, med produkter som vi vill att våra kunder ska kunna bära, älska och ärva i en cirkulär affärsmodell.
Varmt välkommen till ebbe = ebbe Sweden
Mikael och team ebbe